Een klantgerichte ervaring voor Lloyds Bank

By 4 september 2020

Een klantgerichte ervaring voor Lloyds Bank

Uitdaging

Lloyds Bank biedt de Nederlandse markt een concurrerend productportfolio. De bank biedt de service en het gevoel van een kleine bank, terwijl ze tegelijkertijd een sterke en betrouwbare partner zijn. Hun moederbedrijf is tenslotte een van de grootste banken van het VK. Om de toegevoegde waarde van het bedrijf beter onder de aandacht te brengen en hun productportfolio op te schalen, wilde Lloyds Bank hun website verbeteren en een rijkere en meer klantgerichte ervaring creëren. Lloyds Bank werkte samen met INFO aan een redesign om de gebruikerservaring in kaart te brengen en de nieuwe website te ontwerpen.

Lloyds bank logo
New website Lloyds Bank

Lloyds Bank positioneren op de Nederlandse markt

Onze oplossing

Door middel van design research hebben we Lloyds Bank geherpositioneerd op de Nederlandse markt. We stelden vast hoe we de huidige look & feel konden verbeteren zonder de sterke connectie met het Britse erfgoed van Lloyds Bank te verliezen. Om het productportfolio de aandacht te geven die het verdient, hebben we de structuur opnieuw gedefinieerd. In verschillende iteraties hebben we mogelijke designrichtingen verkend en met behulp van gebruikersinterviews onze designs gevalideerd.

Context als als drijfveer voor nieuw design

Om weg te blijven van de standaard templates die we tijdens onze benchmarkingsessies tegenkwamen, hebben we een aantal ontwerpprincipes uit de originele Lloyds Bank UK style guide gerestyled. De gebruikerscontext vormde de drijfveer achter een reeks verschillende stijlfamilies die we binnen het nieuwe ontwerp geïntroduceerd hebben. Zo hebben we specifieke componenten ontwikkeld die gericht zijn op awareness, preference en conversion waardoor pagina’s binnen de nieuwe site dynamischer kunnen worden opgezet.

Design System Structure Lloyds Bank

Klaar voor implementatie

Een van onze partners heeft het redesign van de Nederlandse website van Lloyds Bank geïmplementeerd. De website is in januari 2021 live gegaan. Het redesign geeft Lloyds Bank NL een sterkere identiteit en meer flexibiliteit bij het presenteren en uitbreiden van hun productportfolio. Alle elementen van het design zijn onderdeel van een uitgebreid design system. Dit zorgt voor consistentie in de gehele gebruikersinterface en maakt de vernieuwde merkidentiteit klaar voor implementatie en toekomstbestendige optimalisatie.

Resultaten

Aan het woord

Icoon quote

“We zijn erg tevreden met het ontwerp van onze nieuwe website. Het toepassen van design research en het iteratief integreren van feedback van gebruikers en stakeholders heeft geleid tot een zeer aantrekkelijk ontwerp dat meer in lijn is met ons brand heritage. Door te focussen op de elementen in het design system in plaats van op paginasjablonen, heeft INFO ervoor gezorgd dat we de benodigde flexibiliteit hebben om onze doelen te bereiken.”

Nikaj Eijk, Digital Frontend Marketeer – Lloyds Banking Groups

Jouw projectonze volgende uitdaging?

Cyrille Rentier
Business Development Director

"linkedin
+31 (0)20 530 9100

Neem contact op

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand artikelen en blogs over innovatie en onze podcast.