Wereldwijd schaalbaar loyaliteitsplatform voor Just Eat Takeaway.com

By 3 december 2020

Wereldwijd schaalbaar loyaliteitsplatform voor Just Eat Takeaway.com

Uitdaging

Door de overname van Lieferando.de in 2014 heeft Takeaway.com een op punten gebaseerd loyaliteitsprogramma geërfd, dat ze in 2016 op hun platform hebben uitgerold. Het programma draait om het verdienen van punten door eten te bestellen. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor aanbiedingen op het loyaliteitsplatform.

 

Takeaway.com had na een periode van twee jaar voldoende bewijs gezien dat het programma hen in staat stelde om gunstig klantgedrag te stimuleren. Takeaway.com besloot dat het tijd was het programma te optimaliseren, op te schalen en in verschillende markten uit te rollen. INFO werd geselecteerd als partner om Takeaway.com te helpen dit platform op hun core systemen te realiseren.

Takeaway.com Loyalty platform
Loyalty platform Takeaway.com

Schaalbaar, toekomstbestendig en volledig geïntegreerd

Onze oplossing

Het belangrijkste doel was om een geïntegreerd platform te ontwikkelen dat robuust, veilig en schaalbaar is. Niet alleen schaalbaar met betrekking tot hosting en traffic, maar ook wat betreft flexibiliteit. Het systeem moest een sterke basis vormen dat zich kan aanpassen aan verschillende toekomstige situaties.

 

We presenteerden een technische aanpak voor de beste integratie van het platform met hun core systemen en cloud omgeving. Ook keken we naar de manier waarop het systeem omgaat met de internationale regelgeving en lokale verschillen.

Vooruitkijken om de juiste beslissingen te nemen

Door middel van samenwerkingssessies creëerden we een productvisie voor de lange termijn met een sterke nadruk op het vergroten van awareness, engagement en klanttevredenheid. Naast het verbeteren van het gebruiksgemak en een compleet nieuw uiterlijk, hebben we veel werk gestoken in het voorbereiden van het systeem op toekomstige verbeteringen, inclusief volledige integratie met het hoofdplatform.

 

De meeste verbeteringen hadden te maken met het geven van controle aan het loyaliteitsteam over de puntenverdeling en het optimaliseren van de manier waarop aanbiedingen worden weergegeven. We hebben het CMS helemaal opnieuw ontworpen om het algemene gebruiksgemak te verbeteren en de functies geherstructureerd om beter af te stemmen op toekomstige plannen.

takeaway.com loyaliteitsprogramma

Dagelijkse samenwerking en agile productdevelopment

Dit is de eerste keer dat Takeaway.com een externe partij een deel van hun core systeem liet bouwen. Om dit te doen, vormden INFO en Takeaway.com een team voor dagelijkse samenwerking. Takeaway.com bracht een ervaren product owner en stakeholders werden dagelijks betrokken. We hebben het nieuwe platform opgeleverd met behulp van de Scrum-methodologie, gecombineerd met INFO’s reguliere scope governance meetings om de voortgang te evalueren.

 

Tijdens het ontwikkelingstraject vormden we de wereldwijde uitrolstrategie voor zes Europese landen, startend in Frankrijk. Dankzij de sterke samenwerking en het harde werk aan beide kanten is het nieuwe loyaliteitsplatform eind oktober succesvol live gegaan in Frankrijk.

Resultaten

Aan het woord

Icoon quote

Het team van INFO heeft bewezen zeer goed om te kunnen gaan met complexe, bedrijfskritische systemen in een snel veranderende organisatie als die van ons. Ze zijn transparant, professioneel en leuk om mee samen te werken; geweldige resultaatgerichte digital partner!

Tim Scheerboom, Global Director Retention Marketing – Just Eat Takeaway.com

Jouw projectonze volgende uitdaging?

Cyrille Rentier
Business Development Director

"linkedin
+31 (0)20 530 9100

Neem contact op

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand artikelen en blogs over innovatie en onze podcast.